neděle 22. července 2018

Helma LS 2 Track - dojmy

Poté, co jsem začal jezdit na motocyklu Suzuki DL650 V Strom jsem začal řešit změnu přilby. Jezdil jsem v Schubert C3, vyklápěčce. Helma dobrá, vzdušná, nemlžila se. Nicméně, chyběl mi pocit ze skůtru, kdy v JET helmě jsem měl lepší přehled o dění kolem mě. Také při cestování mi otevřená přilba přijde vhodnější. Je jednodušší domluva s lidmi okolo (ptáte-li se na cestu), při tankování nebo při vysokých teplotách.


Na jarním Motosalonu v Brně v roce 2015 jsem si vyzkoušel a koupil otevřenou přilbu LS2 Track, v barvě bílá perleť.

Přilba má dlouhé plexi až k bradě. Výsuvnou sluneční clonu. Vyjímatelný interiér (asi nejlépe zvládnuté vyjímatelné vnitřní polstrování, které opravdu přežilo bez poškození úchytů vyjmutí (opakované) a vyprání. Velmi kvalitní látka. Příprava pro komunikátor (měl jsem instalován SENA 10S, funkce bez problémů i ve vysokých rychlostech). Účinné větrání, jen při dešti nedostatečný přívod vzduchu pod plexi a docházelo v chladu a dešti k lehkému zamlžování.

Hmotnost je dobrých 1350g (+/- 50g dle výrobce). Nahoře helma není plochá, což může činit problém pro přichycení např.držáku outdoorové kamery, je tam malá hrana. Je to jedna z nejlepších helem. Velmi dobře sedí. Bohužel jí nedělají v jasně žluté či žlutozelené barvě. Nový model LS2 Infinity či Verso nemají tak hluboké skořepiny mi bohužel nesedí. Přijdou mi "mělké" oproti Track. Tuto přilbu mohu určitě pro uživatele cendur, klasických motocyklů nebo scoterů doporučit. V této přilbě černá barva) absolvoval Pavel Suchý cestu kolem světa na Jawě 350.

Předsudky, že otevřená helma je výrazně nebezpečnější, než integrální.... Jednak jsem 2x mě docela těžkou havárii s autem vždy v otevřené helmě a hlava vždy bez problémů - pokaždé dlouhý a vysoký let a dopad na hlavu (1x náraz do stojícího vozu, podruhé sejmut z boku autem, co jelo na červenou). Pakliže by člověk narazil "čelem", je asi jedno, zda máte na hlavě integrálu nebo JET. To je asi finální... Pro mě je podstatná větší ventilace a lepší rozhled.





Žádné komentáře:

Okomentovat