neděle 22. července 2018

Helma KABUTO Ibuki fluo - dojmy

Pro bezpečnější jízdu zejména po městě jsem řešil přilbu v jasných viditelných barvách. Bohužel, otevřené JET helmy s dlouhým plexi v r. 2017 v těchto barvách moc na trhu nebyly.Napadlo mě zkusit si endurohelmu Cassida, která by moha být vzdušná a i vhodná na delší cesty s širokým hledím, ale Cassida helmy pro mě jako brýlatého nebyly ono.

Náhodou jsem zkusil japonskou helmu značky Kabuto. A následně jsem jí zakoupil.

Model Ibuki je z kompozitu. Výklopný systém se ovládá nikoliv uprostřed brady, ale lehce vlevo. Sluneční štít má posuvník také nalevo. Příjemné polstrování se dá vyjmout. Helma má přípravu na komunikátor (instaloval jsem vcelku dobře SENA 10S). Ovšem polstrování je přichyceno tak, že po prvním vyjmutí již došlo k poškození plastových lamel a nemyslím, že by vydrželo opakované vyjímání. Již nyní na několika místech ony lamely jsou zčásti odtržené. Polstrování sice drží na plastových "patentkách", ale někde se odchlipuje. Není to moc patrné, ale negativně mě to překvapilo. 


Ventilace je výborná. Helma je zajímavě tvarovaná, údajně díky testům ve větrném tunelu. Skutečně je helma ve vysokých rychlostech velmi tichá a stabilní. Jíž z prodejny má helma instalovaný pinlock. Ani za teplot kolem 3°C a dešti (jízda Pha-HK a zpět začátkem března 2017) byla co se mlžení plexi týče naprosto bez problémů).



Hmotnost helmy je dle výrobce 1720 +/- 50g. Helmu jsem pořídil v Motoobchod.cz - ZDE.










1 komentář:

  1. Mám. Jako helma na běžné ježdění naprosto v pohodě a slouží mi i po mojem "crashi" páír let :) Mohu doporučit

    OdpovědětVymazat