neděle 22. července 2018

Helma GREX 4.2 Pro Hi-Vis

Po asi roce a půl ježdění ve výklopné přilbě mi začal chybět ten pocit otevřené helmy - perfektní periferní vidění, ventilace, lehkost. Stávalo se, že jsem často na vyjížďku místo výkopky Kabuto bral "starou" LS2 Track. Ale mrzelo mě, že nemá jasně žlutou/žlutozelenou barvu. Pro jízdu ve velkoměstě nebo na členité silnici považuji za důležité mít barvu helmy takovou, co vynikne např.při rozhledu ostatních řidičů přes střechy aut či přes meze silnic v zatáčkách.

Požadavky zněly:
Jasné reflexní barvy, dlouhé plexi, skořepina protažená až dolů a k lícím, možnost instalace interkomu. Vhodná pro brýlaté.

Zkoušel jsem mnoho přileb. Nové modely LS2 mi bohužel nesedly (Infinity, Verso), oproti starší Track měly mělčí skořepinu, alespoň já jsem se v nich cítil jak v městské přilbě na malý scooter, než v cestovní JET helmě.

Schubert M1 barevně není ideál, bohužel již má přeinstalované sluchátka a mikrofon ale pro systém Cardo a nikoliv SENA (jako C3), což by byl pro mě zbytečný výdaj a kolegy jsem již přivedl k SENĚ. Nicméně sedí výborně.

LAZER jet helma byla taktéž mělká, JET helmy od AGV, Caberg atd mají vykrojené plexi tak, že v horní části se ak drží v dešti voda a při odklopení steče vnitřní stranou plexi dolů (zkušenost z Caberg Sintesi) a udělá vám tam po zaschnutí stopu, která je nepříjemná při výhledu. JET helmu Vemar jsem neměl možnost zkusit. Airoh je relativně těsná (pro mě). Další značky přileb, co jsem zkoušel, si již nevybavuji.


Při návštěvě Vysokého Mýta jsem zkusil JET helmy GREX a Nolan (oboje je Nolan Group). GREX 4.1 a 4.2 Pro velmi dobře seděly. 4.2 Pro má odnímatelný bradový most, lze ji tedy užít jak jako integrální, tak jako JET (obě verze homologované). Obě mají přípravu pro komunikátor, jsou vhodné pro brýlaté. Dlouhé plexi má dole ventilační otvor proti mlžení, plexi má přípravu pro Pinlock, helmy mají sluneční štít. Obě lze (obvykle v zahraničí) objednat v svítivě žluté barvě.

Rozhodl jsem se pro verzi GREX 4.2 Pro v svítivě žluté barvě. Přilba má zajímavě řešené ventilační otvory na temeni, pro teplé dny tedy ideál. Ovládací prvky se snadno nahmatají v rukavicích, plexi cca z 1/2 samo "odskočí" do horní aretované polohy. Uvnitř je příprava pro intercom (lze instalovat proprietární N-Com, zřejmě modifikace SENA, asi SMH5?), SENA 10S jsem instaloval den po koupi. Vnitřní polstrování je obyčejné, ne tak luxusní, jako obdoba Nolan N43, ale vyhovující. Lze snadno odpojit při instalaci interkomu, vypadá bytelnější, než u Kabuto (ale LS2 má zatím nejvíce "blbuvzdorné" a trvanlivé provedení). Temenní plocha není zcela rovná, může to být problém pro přicycení základny outdorkamery.

Helma je za jízdy tichá (v kategrii JET), stabilní (zkoušeno v 150 km/h na mé moto), je v pohodě při běžném cestování slyšet intercom. Bradový most jsem odpojil, vyhovuje mi JET provedení. Při delším odpojení bradového mostu lze otvorit zaslepit vyjímatelnými záslepkami, dodávají se spolu s obalem helmy.


Značka GREX je ekonomickou volbou z skupiny Nolan, kde X-lite jsou prémiové přilby, Nolan běžné a GREX jsou "value for money". Rozdíl je u mé přilby v materiálu helmy (Termoplast shodně s Nolan) a pouze polyesterové polstrování vnitřku.Jinak zpracování, plexištít, upínací řemínky atd jsou perfektní. 

Helmu mohu doporučit pro cestovatele třeba na cendurech, naháčích, velkých scooterech či cruiserech. Helmu jsem zakoupil u FC MOTO. Dodání a komunikace bez problémů, cena příznivá, na rozdíl od CZ dostupné velké množství barevných variant. 

Velikost XL odpovídá např. XL u Schubert C3/M1, Caberg Sintesi XL, Givi XL a pod.
Hmotnost helmy s mostem je 1540g, verze JET má pak 1430g.

1 komentář:

  1. Souhlasím, že do města jedině výraznou barvu. Já jezdím hlavně na skůtru a mám otevřenou helmu Kappa KV37 Oregon. Svítím na míli daleko, ale je to jistější, zvlášť když jezdím opravdu denně. Tom

    OdpovědětVymazat