Proč jsem vlastně měnil moto
Proč? Impulsivní nákup. Tedy, úplně ne, ale... Ale to bylo tak. Svého V Stroma jsem dotáhl k mé naprosté spokojenosti. Moto ergonomicky bylo dost zásadně pozměněno. Zvednuté moto na kostech vzadu, péra vpředu-vzadu Hyperpro, velké zvednutí řídítek a sama nová zvednutá řídítka, přešité a zvýšené sedlo a snížené stupačky umožnily posaz a stání v stupačkách plně srovnatelné např. s BMW GS. Mým 190 cm se pohodlně bez hrbení postavilo. Průchodnost terénem se zlepšila, pneu Heidenau Scout K 60 si poradily se všemi nástrahami komunikací. Více méně. Proč více méně? Ačkoliv můj strom dost "zmarselusovatěl" - Marcel z Marcelus.com bude vědět, co to znamená, tedy když moto doplníte/vylepšíte jeho produkovanými doplňky a pak teda moje motorka i "zmilovatěla" - modří vědí, znamená to excelentní servis a seřízení u Romana Milo, tak přes jeho stromózní dokonalost je to Strom se vším dobrý, ale i špatným, co nadělil výrobce.
Co nadělil dobrého? Skvělý motor. Skvělý 2 válec do L, který v obsahu 650ccm zabere a táhne a táhne, když pak chcete týrat 4 válce v zatáčkovitém stoupání, točte 8 tis a uvidíte, jak je proženete. Spotřeba 4,x l/100km, jednoduchost a bytelnost stroje, sedlo pro 2, velká nádrž atd atd. Ideální polykač kilometrů po všech cestách Evropy. Třeba Evropy, ale i jiných kontinentů. Miliony doplňků různé kvality, servis v každé díře planety (strojů vyrobeno mnoho, mnohde jsou stromy služební motocykly policejních sborů). Jenže zároveň výrobce předurčil Stroma na hezké, raději zpevněné cesty, nebo ještě tak pěkné šotoliny. Což už i v CZ může být problém. Kdo zná občasnou nekvalitu středočeských silnic, ví, o čem mluvím. Zdvihy 150 mm, hmotnost stroje a podobně a zejména jeho světlá výša (tady spíše "nížka") omezují občas průchodnost stroje horší cestou/pěšinou/nájezdem na obrubník a charakteristika útlumu nutí jet přes silnou nerovnost někdy až pomalou jízdou/krokem. A zejména, obsadíte-li moto spolujezdcem a nabalíte na týdenní trip. A i když teda budete "marselusovat" Strom co to jde, je to stále silniční cestovní bike (takové městské SUV), se kterým objedete svět, ale cítíte častěji, že se můžete dostat na hranu toho, co bike zvládá a co už je "týrání" stroje. On Strom zvládne všechno a asi to i vydrží (viz šílený cestovatel Pavel Pondělík), ale někdy ve mě duše člověka, co má mechaniku, stroje a pod rád, trochu už úpěla. Jeď si se Stromem do Porto, dojeď na zastrčenou pláž na ostrově v Chorvatsku, ale musíš často myslet hlavou, abys na místo dojel bez odrbání spodku a s nevytřesenou duší. Ale jo, dáte to - ale někdy s odřenýma ušima. Doslova. Nu, proč ne. Zato prolétnutí se po krásné silničce v německé Černém lese, alpskou silničkou apod. vás katapultuje do výšin blaženosti. Strom je prostě univerzál. Není v ničem nejlepší. Ale ve všem je dost dobrej. To je jeho přednost. Zvedněte podvozek, dejte špunty a rezervujte si pokoj v hotelu v Magadanu a že jedete po ose. Cajk. Dejte pneu pro sportovní 4 válcové šestistovky a že jedete amatérský závod na alpský vrcholek. Taky cajk, ať si rezervují místo pro vás na bedně. A nechte si na kolech omotané matrace a klidně slibte sousedovi z vaší vesnice, že ráno s ním stáhnete klády z lesa, co porazil a taky cajk.
A jaká vlastně Yamaha Tenéré oproti V Stromu je?
To se dozvíte v pokračování příště :-)
Žádné komentáře:
Okomentovat